tapeta (arhiv)

2021

Odprti projektni natečaj za oblikovanje lesarskih izdelkov
[09. 04. 21]

Društvo oblikovalcev Slovenije v sodelovanju z javno agencijo SPIRIT Slovenija in Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo RS - Direktoratom za lesarstvo, objavlja odprti, enostopenjski projektni natečaj za oblikovanje lesarskih izdelkov. … »


2020

MMXX Bienalna razstava Drušva oblikovalcev Slovenije
[18. 02. 20]

Od 18. Februarja 2020 v Cankarjevem domu – velika sprejemna dvorana



Tokratna razstava se sooča z razmerji med virtualnim in realnim, med zasebnim, javnim in idividualnim. Razstava je posledica razmerij in soočenj z okoliščinami v katerih oblikovanje, kot ključno polje razvoja in kulture še vedno in znova obstaja.

»


2019

Prenova celostne grafične podobe Univerze v Ljubljani
[02. 08. 19]

Zadnje dni smo priča eksploziji člankov in komentarjev o domnevni prenovi celostne
grafične podobe Univerze v Ljubljani (UL), k čemur svoj pogled podajamo tudi
predstavniki Društva oblikovalcev Slovenije … »


NAGRADA - POHIŠTVO LETA 2019
[01. 08. 19]

Podjetje Pirnar razume besedo "design" v njenem najglobjem resničnem pomenu. Ta ne označuje le nekaj lepega in za oko privlačnega. Design je razvoj v najsiršem pomenu besede, design je prihodnost, ki nastaja danes. … »


2018

OBLIKOVALSKI PRESEŽKI 2018
[01. 08. 18]

OBLIKOVALSKI PRESEŽKI 2018

Društvo oblikovalcev Slovenije tokrat že enajstič podeljuje priznanja »Oblikovalski presežki«, priznanja za dela, ki so jih prispevali slovenski oblikovalci v letošnjem letu. To priznanje se je v zadnjih letih razvilo kar v najvišje priznanje oblikovalske stroke v Sloveniji.
Presežki 2018»


O…oblikovanje! Med vizijo in realnostjo
[21. 02. 18]

Bienalna selekcionirana razstava Društva oblikovalcev Slovenije
Cankarjev dom, 15. 2.—15. 3. 2018
»


2017

NAGRADA – POHIŠTVO LETA 2018
[28. 11. 17]

Nagrada, ki jo DOS podeluje v okviru sejma AMBIENT v Ljubljani … »


govor prof. Machtiga ob podelitvi priznanja za življenjsko delo
[23. 11. 17]

Počastitev priznanja za življenjsko delo v tako izjemni družbi ustvarjalcev, ki so prejeli priznanja 2017 za svoje oblikovalske presežke najširšega razpona, je zame prav poseben privilegij. To je izjemna ‘pravica’ biti v družbi mladih kolegov, ki imajo pred seboj še dolgo poklicno pot kultiviranja v družbeno dobro. Pa saj to udejanjajo z vsako potezo, ki jo zrcalijo njihova priznanja. Seveda, vsi delujemo v okvirih nikoli prekinjenih dogovorov o našem poslanstvu, zato bom tudi sam po svojih močeh pritrdilno odgovoril dragemu Mihi Turšiču, ki mi iz Nizozemske piše: ‘upam, da te ‘življenjske’ nagrade še ne pomenijo konec vašega dela in da boste še kaj naredili za naš čas’.
»


PODOBE ČASA
[06. 05. 17]

V Ministrstvu za zunanje zadeve se z novo postavitvijo nadaljuje prikaz razstave Društva oblikovalcev Slovenije. … »


Beneški bienale in Barbara Prinčič
[04. 05. 17]

Slovenska oblikovalka Barbara Prinčič razstavlja na spremljevalni razstavi beneškega bienala Venice Design … »


2016

DOS NAGRADA pohištvo leta 2017
[17. 11. 16]

Julijan Krapež
mizarstvo Potočnik - za mini bar - element sistema 2016 … »


2015

Zlata A’Design Award za Barbaro Prinčič
[01. 06. 15]

Barbara Prinčič, industrijska oblikovalka in predavateljica na Oddelku za industrijsko oblikovanje UL
ALUO, je tudi letos med nagrajenci prestižnega mednarodnega oblikovalskega tekmovanja A’Design
Award and Competition. Tokrat je prejela zlato nagrado v kategoriji svetil in svetlobnih sistemov, za
izdelek LED svetilka 5x5. … »


2014

POHIŠTVO LETA 2015
[06. 11. 14]

Nagrada društva oblikovalcev Slovenije


Nagrada Društva oblikovalcev Slovenije vsako leto nagrajuje plodove slovenskega napredka na področju pohištva. Letos nagrajuje oblikovalca Julijana Krapeža in proizvajalca Mizarstvo Potočnik za izdelek »Smreka in terrazzo«.

»


Kulturni Bazar 2014
[24. 04. 14]

Konec marca se je v Cankarjevem domu odvijal Kulturni bazar 2014, enodnevni dogodek, kjer se predstavi večina slovenskih kulturno-umetniških organizacij. Pestra ponudba je namejena strokovnim delavcem v vzgoji in izobraževanju, kjer se lahko osebno pogovorijo z razstavljalci ali pa ponudbo skozi leto spremljajo v Katalogu kulturno-umetnostne vzgoje


http://www.kulturnibazar.si/katalog-ponudbe-201112»


Razstava REFORMA, Cankarjev dom 2014
[07. 02. 14]

V prvem tednu novega leta je kulturno dogajanje popestrila razstava Društva oblikovalcev Slovenije v Cankarjevem domu. Selekcionirana razstava članov DOS je bienalna razstava, ki že vrsto let prikazuje dosežke slovenske oblikovalske stroke. Pretekle razstave so se navezovale na različne vsebine. Tokrat je bila tema razstave ReForma.

»


 1 2 3 >  Last »

govor prof. Machtiga ob podelitvi priznanja za življenjsko delo

[23. 11. 17]



Če že govorim o privilegiju, naj se ob tej priložnosti zahvalim Juriju Dobrili za njegovo jasno-vidno (lucidno) analizo razumevanja mojega 57 letnega delovanja (od 1960 do danes) in presega meje običajnih uglajenih počastitev ob takih priložnostih.
Posebej blizu so mi njegove refleksije, da je šlo v teh prizadevanjih za razumevanje poslanstva s cilji, v takih ali drugačnih vlogah, ki se je začelo odvijati od študentskih let, ko sem črpal znanje, energijo in sporočila svojega spoštovanega mentorja prof. Ravnikarja, ter jih po svojih močeh prenašal naprej v treh vlogah, v ustvarjalni strokovni praksi, v vlogi promotorja pospeševalca razvoja in pedagoga raziskovalca. V slednjih dveh, zlasti skupaj s sodelavci kolegi z vseh treh prepletenih in soodvisnih področjih- tehnike, humanistike in družboslovja, pri zadnjem pa z veliko zagona in vere v mlade, ki mi danes, potem ko so zapustili gnezdo, številni bogato vračajo s sproščenim in prijateljskim odnosom. Saj ni pomembna fizična bližina, temveč bolj pripadnost idejam in vrednotam. Ta duhovna bližina je danes v globaliziranem svetu silno pomembna. Ljudje so raztepeni po vseh koncih sveta, tam delajo ali pa so na poti, kot potrjujejo maili, ki so danes deževali v moj nabiralnik.

Zadnji privilegij pa je počastitev v teh zame simbolnih ikoničnih prostorih v širšem smislu celotnega Trga republike, ki sem ga dihal od začetka mojega študija leta 1960 v Ravnikarjevi reformirani šoli B-smeri, v kateri se je v družbi profesorja znašel cvet mladih arhitektov oblikovalcev asistentov Jožeta Brumna, Svetozarja Križaja, Grege Košaka, Majde Dobravec in Braca Mušiča, ki je s svojim širšim krogom obkrožal takrat slovensko mlado arhitekturo in oblikovanje. Seveda iz B smeri ne smem pozabiti Nika Kralja.

V prostorih omenjenga trga sem v letih 62 in 63 opravljal dragoceno strokovno prakso in se učil razumeti zapleteno večplastnost oblikovanja in arhitekture, risal podzemno garažo, in prakso zaključil ob začetku snovanja z velikim kristalnim lestencem ovenčanega vhoda v Ljubljansko banko. Takrat sem spoznaval celoto in detajl, kontekst in algoritme, ki so krojili usodo in razvoj tega, za Slovenijo takrat gigantskega projekta. Ko mi je profesor, že po odhodu iz šole, leta 1969 izročil raziskovalno transdisciplinarno študijo Design 69’ z zaporedno št.10, mi je bilo jasno, kaj je moja in naša naloga. Po propadli B smeri je potrebno uresničiti univerzitetni študij oblikovanja. In smo ga ! To je bil programski projekt novega vodstva DOSa leta 1975, ki smo ga uresničili leta1984.
Ko sem zaključil študij leta 1966 in odšel po samostojni poti, me je v naročje Trga republike leta 1980 zaneslo ponovno. Cankarjev dom je bil še v gradnji, ko je predsednik ICSID Arthur Pulos vzkliknil: ‘tu naj bo enkrat naš kongres !’. Prišel sem v novo vlogo promotorja stroke in povezovanja v globalna razmerja, v organizaciji kongresa 1985-1992 pa, kot uporabnik poslopja.

Od leta 60 do 1992 je minilo 32 let, od srečanja z izvršnim odborom ICSID v še surovem CDju leta 1980 pa do 92 je minilo 12 let, ko se je tu, v teh prostorih zgodil svetovni kongres industrijskih oblikovalcev, od 1992 do danes pa 25 let.

Tako to gre, po algoritmih, s preračunavanjem, v procesu, z rezoniranjem, pa z močno dozo induktivnega, z vero in z upornostjo. Za zastavljeni cilj velja prebroditi ovire, pa čeprav gre vmes za vojne razmere. Danes si vse to težko zamislimo. Pa vendar v te prostore novopečene države je prišel cvet takratne znanosti in najširšega znanja o oblikovanju, ki je našemu gospodarstvu in politiki ponudil sodelovanje. Mi pa smo politiko opozorili na priložnosti ob vsesplošnem samo-spraševanju o končnih ciljih samostojnosti. Vprašali smo preprosto: ‘Od česa bomo Slovenci živeli?’ in bili jasni v odgovoru : ‘Od kakovostnih tržno zanimivih izdelkov in storitev, torej od dobrega designa’ z ilustracijo podobe lokomotive, ki v pogonskem mehanizmu povezuje oblikovanje tehnologijo in trženje. Politika je leta 1993 spremenila focus, pomembnejše so ji bile povsem druge vrednote.

A za zaključek bom veder. Začel sem z ‘dobro družbo mladih kolegov nagrajencev’ ki so dobili priznanja in bom veselo končal. Majhna statistika pove, da je med nagrajenci vsaj 66% mojih bivših študentov, v avditoriju tega dogodka pa prisotni aktivni in uspešni oblikovalci Jan Jagodič, Gorazd Malačič, Mateja Šušteršič, Vesna Vidmar, Nika Zupanc, če jih smem našteti nekaj.

Saša Mächtig


Avtor:


Društvo Oblikovalcev Slovenije