za medije

Nagrada »POHIŠTVO LETA 2013«
[06. 11. 12]

Društvo oblikovalcev Slovenije podeljuje nagrado: “pohištvo leta 2013”, kolekciji »Moj betonski vrt«, v sestavi dvojna klop z mizico, betonski umivalnik in pasja uta,
Izdelek je oblikovala oblikovalka Tina Rugelj. … »


Slovenski oblikovalci na Finskem
[18. 09. 12]

Svetovna prestolnica oblikovanja Helsinki predstavlja na osrednji razstavi Everyday Discoveries tudi izbor slovenskega oblikovanja. … »


Oblikovanje gradi državo in identiteto
[28. 01. 10]

Kaj lahko oblikovalci ponudimo slovenskemu gospodarstvu?
Cankarjev dom, Ljubljana, 28. januarja 2010
»


Pismo strankam
[06. 06. 08]

Dovolite nam, da vas v imenu Društva oblikovalcev Slovenije nagovorimo z nekaj predlogi, z namenom izboljšati odnos in pozicijo slovenskega gospodarstva ter širše slovenske družbe, ki jo lahko v prihodnje zagotovi le pravilna obravnava vseh strokovnih področij … »


Prijava zoper avtorje oglasa
[30. 01. 08]

Društvo oblikovalcev Slovenije ugotavlja, da je uredništvo publikacije Golden drum report 2007 omogočilo objavo skrajno neprimernega oglasa, ki propagira agencijo ORIGINAL. Predvidevamo, da je avtor in naročnik oglasa agencija Original … »


Izjava za medije DOS
[07. 02. 07]

Društvo oblikovalcev Slovenije je vseskozi opozarjalo ne nepravilnosti v razpisu za izbor znaka za promocijo Slovenije in se je zavzemalo za razveljavitev natečajne rešitve. Zato pozdravljamo današnjo odločitev vlade in jo razumemo kot priznanje strokovnih argumentov … »


Oblikovalce razburil razpis za logotip in slogan za Slovenijo
[01. 12. 06]

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) je na vladni urad za informiranje poslalo ugovor zoper izvedbo in rezultat novembra zaključenega razpisa za logotip in slogan Slovenije. Člani DOS so namreč prepričani, da je natečaj potrebno razveljaviti, nov natečaj pa pripraviti v skladu s standardi oblikovalske in komunikacijske stroke … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - ugovor
[21. 11. 06]

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) se kot stanovsko združenje zaveda pomena komunikacijskih kvalitet znaka, ki naj bi predstavljal Slovenijo zunaj njenih meja. Žal prizadevanja dosedanjih pobudnikov tovrstnih javnih naročil niso zagotovila pričakovanih rezultatov, mednje pa lahko uvrstimo tudi razpis Urada vlade za informiranje RS … »


Razpis, ne predpis
[01. 11. 06]

Nedavni razpis za nov logotip in slogan za promocijo Slovenije se je končal tako, kot si ni želel nihče. Izbrana rešitev je sprožila polemiko o smotrnosti, odgovornosti, zlasti pa strokovnosti izbora. Naročnika - vladni urad za informiranje, pa postavila v položaj, ko se kot povsem utemeljena postavlja tudi zahteva, da bi bilo razpis modro ponoviti … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - poziv
[28. 08. 06]

Kot stanovsko združenje oblikovalcev Slovenije se obračamo na vas z željo po dialogu. K temu nas je spodbudil javni natečaj za oblikovanje novih razpoznavnih in označevalnih vizualnih elementov, v katerem pozivate strokovno in laično javnost k "oblikovanju znaka in logotipa ter slogana za promocijo države Slovenije". Oblikovalci in člani društva želimo s svojimi stališči, strokovnim znanjem in izkušnjami opozoriti na pomanjkljivosti natečaja, aktivno prispevati v procesu izpeljave natečaja in tako konstruktivno prispevati k skupnemu cilju večje prepoznavnosti države Slovenije … »


Oblikovalce razburil razpis za logotip in slogan za Slovenijo

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) je na vladni urad za informiranje poslalo ugovor zoper izvedbo in rezultat novembra zaključenega razpisa za logotip in slogan Slovenije. Člani DOS so namreč prepričani, da je natečaj potrebno razveljaviti, nov natečaj pa pripraviti v skladu s standardi oblikovalske in komunikacijske stroke. Novo razpisno komisijo pa bi morali uravnoteženo sestavljati predstavniki stroke in države, so se strinjali vsi strokovnjaki na današnji okrogli mizi v Ljubljani.

"Ključna napaka razpisa je, da ni bila že v samem začetku njegovega oblikovanja povabljena stroka. V društvu imamo "know how", kako takšne natečaje pripraviti," je dejal oblikovalec in dolgoletni predsednik društva Jani Bavčer in nadaljeval, da "gre za ignoranco države do stroke in znanja". Bavčer je poudaril, da bi lahko s skupnimi močmi postavili vse parametre za uspešno izvedbo takega natečaja. "Če bi bil natečaj razpisan po takih parametrih, sem prepričan, da bi se vsi, ki kaj pomenijo v tej stroki, natečaja udeležili in bi verjetno imeli večjo možnost izbora ustrezne rešitve," je zatrdil.

Slovenski logotip in slogan I feel Slovenia" s poudarjenimi črkami "love" sta zaradi neustreznih razpisnih pogojev zelo podobna slovaškima. Kot je pojasnil predstavnik spletnega časopisa Dmagazin Matjaž Čuk, bi se morala izhodišča slovenskega razpisa bistveno bolj zgledovati po češkemu razpisu, v katerem so bili strokovni standardi izrazito bolj upoštevani. V nasprotju s slovenskim je češki razpis vseboval jasne predstave, kaj želijo poudariti in sporočiti svetu o svoji državi. Opredeljena je bila tudi ciljna skupina, ki se ji Češka kot država želi čim bolje predstaviti. V razpisni komisiji so prevladovali strokovnjaki, ožji izbor predlogov pa je bil predstavljen javnosti, je pojasnil.

Nesprejemljiv odnos oblasti do vizualne identitete države se je po besedah oblikovalca slovenskih evrskih kovancev Miljenka Licula pokazal že na srečanjih zveze NATO in organizacije OVSE v Sloveniji. "Kar si je država privoščila, je grozljiv dokaz nemoči, da se stroka kakorkoli vključi in identificira. Počasi padajo v igro kolegi iz velikih agencij, ki pod pritiskom pomembnosti in finančne učinkovitosti pristajajo na vsako vrsto realizacij, standard vizualnih komunikacij pa hitro in skoraj načrtno pada," je dejal.

Oblikovalec izbrane rešitve za logotip - kombinacijo Triglava, lipovega lista in srca - Boris Balant iz studia Luks je zavrnil očitke društva oblikovalcev na račun razpisnih pogojev in dejal, da del krivde za nastalo situacijo nosi tudi DOS zaradi svoje večletne pasivnosti. "Naš studio je čakal na odziv društva in ker ga ni bilo, smo se odločili, da bomo na tem natečaju sodelovali," je poudaril in priznal, da je razpis daleč od idealnega.



Avtor: Slovenska tiskovna agencija


Društvo Oblikovalcev Slovenije