Društvo oblikovalcev Slovenije podeljuje nagrado: “pohištvo leta 2013”, kolekciji »Moj betonski vrt«, v sestavi dvojna klop z mizico, betonski umivalnik in pasja uta,
Izdelek je oblikovala oblikovalka Tina Rugelj. … »
Svetovna prestolnica oblikovanja Helsinki predstavlja na osrednji razstavi Everyday Discoveries tudi izbor slovenskega oblikovanja. … »
Kaj lahko oblikovalci ponudimo slovenskemu gospodarstvu?
Cankarjev dom, Ljubljana, 28. januarja 2010
… »
Dovolite nam, da vas v imenu Društva oblikovalcev Slovenije nagovorimo z nekaj predlogi, z namenom izboljšati odnos in pozicijo slovenskega gospodarstva ter širše slovenske družbe, ki jo lahko v prihodnje zagotovi le pravilna obravnava vseh strokovnih področij … »
Društvo oblikovalcev Slovenije ugotavlja, da je uredništvo publikacije Golden drum report 2007 omogočilo objavo skrajno neprimernega oglasa, ki propagira agencijo ORIGINAL. Predvidevamo, da je avtor in naročnik oglasa agencija Original … »
Društvo oblikovalcev Slovenije je vseskozi opozarjalo ne nepravilnosti v razpisu za izbor znaka za promocijo Slovenije in se je zavzemalo za razveljavitev natečajne rešitve. Zato pozdravljamo današnjo odločitev vlade in jo razumemo kot priznanje strokovnih argumentov … »
Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) je na vladni urad za informiranje poslalo ugovor zoper izvedbo in rezultat novembra zaključenega razpisa za logotip in slogan Slovenije. Člani DOS so namreč prepričani, da je natečaj potrebno razveljaviti, nov natečaj pa pripraviti v skladu s standardi oblikovalske in komunikacijske stroke … »
Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) se kot stanovsko združenje zaveda pomena komunikacijskih kvalitet znaka, ki naj bi predstavljal Slovenijo zunaj njenih meja. Žal prizadevanja dosedanjih pobudnikov tovrstnih javnih naročil niso zagotovila pričakovanih rezultatov, mednje pa lahko uvrstimo tudi razpis Urada vlade za informiranje RS … »
Nedavni razpis za nov logotip in slogan za promocijo Slovenije se je končal tako, kot si ni želel nihče. Izbrana rešitev je sprožila polemiko o smotrnosti, odgovornosti, zlasti pa strokovnosti izbora. Naročnika - vladni urad za informiranje, pa postavila v položaj, ko se kot povsem utemeljena postavlja tudi zahteva, da bi bilo razpis modro ponoviti … »
Kot stanovsko združenje oblikovalcev Slovenije se obračamo na vas z željo po dialogu. K temu nas je spodbudil javni natečaj za oblikovanje novih razpoznavnih in označevalnih vizualnih elementov, v katerem pozivate strokovno in laično javnost k "oblikovanju znaka in logotipa ter slogana za promocijo države Slovenije". Oblikovalci in člani društva želimo s svojimi stališči, strokovnim znanjem in izkušnjami opozoriti na pomanjkljivosti natečaja, aktivno prispevati v procesu izpeljave natečaja in tako konstruktivno prispevati k skupnemu cilju večje prepoznavnosti države Slovenije … »
Zadeva: Ugovor k izbranim rešitvam javnega natečaja za oblikovanje novega logotipa in slogana Slovenije
Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) se kot stanovsko združenje zaveda pomena komunikacijskih kvalitet znaka, ki naj bi predstavljal Slovenijo zunaj njenih meja. Žal prizadevanja dosedanjih pobudnikov tovrstnih javnih naročil niso zagotovila pričakovanih rezultatov, mednje pa lahko uvrstimo tudi razpis Urada vlade za informiranje RS. Tako upravni odbor DOS kot posamezniki - oblikovalci smo bili ob razpisanem natečaju ogorčeni zaradi neupoštevanja strokovnega znanja. Zato smo razpisno komisijo opozorili in jo pozvali k upoštevanju mednarodnih strokovnih načel in oblikovalskih kodeksov ob tovrstnih naročilih ( pravilnik DOS o natečajih).
V pismu z dne 28. 8. 2006, ki ga je DOS naslovil na člane komisije, smo opozorili na:
Ob tej priložnosti je Društvo oblikovalcev Slovenije pozvalo Urad vlade za informiranje RS h korekciji razpisa in ponudilo svojo strokovno pomoč. Iz odgovora urada z dne 1. 9. 2006 je razvidno, da so v uradu kljub opozorilom prepričani, da ravnajo skladno s stroko in zakonom.
Še posebej velja izpostaviti, da so prav državne institucije toliko bolj odgovorne za pravilno uporabo strokovnih izrazov, saj se njihove napake lahko merijo v porabljenem davkoplačevalskem denarju. Rezultat slabo sestavljenega besedila razpisa in njegovega nenatančnega branja je dejstvo, da je komisija izbrala za rešitev znak in ne logotip, kot je bilo zahtevano v razpisni dokumentaciji. Pravilno sestavljena komisija, v kateri bi bil strokovni del komisije v ravnovesju s političnim, bi poznala pravilno uporabo izrazov in njihov pomen in bi že v razpisnih pogojih razpisala tisto, kar bi potem presojala in izbirala.
Skratka, imamo znak, ki ni bil razpisan, in nimamo logotipa, ki je bil razpisan. Imamo pa slogan, ki je že bil izbran in spromoviran, še preden je bil razpisan.
Iz opisanega sledi, da so rezultati javnega natečaja nični.
Vendar je razsežnost inkriminiranega razpisa večja, kot se zdi na prvi pogled. Ne glede na kakovost izbrane rešitve, ki ne upošteva predpisanih izhodišč, in tudi če zanemarimo, da znak ni logotip, ostaja nesporno, da je tudi pristajanje na to, da lahko po enkratnem plačilu kdorkoli svobodno posega v avtorsko delo, v celoti podcenjevanje stroke in ima lahko kot precedenčni primer daljnosežne posledice. To in pristajanje na simboličen honorar, ki ga je temu namenila država, sta dejstvi, na kateri DOS ne pristaja.
Stališča članov DOS so naslednja:
S spoštovanjem,
Robert Klun, predsednik DOS Julija Zornik, predsednica grafične sekcije DOS mag. Sašo Urukalo, podpredsednik grafične sekcije DOS
Avtor: Sašo Urukalo