za medije

Nagrada »POHIŠTVO LETA 2013«
[06. 11. 12]

Društvo oblikovalcev Slovenije podeljuje nagrado: “pohištvo leta 2013”, kolekciji »Moj betonski vrt«, v sestavi dvojna klop z mizico, betonski umivalnik in pasja uta,
Izdelek je oblikovala oblikovalka Tina Rugelj. … »


Slovenski oblikovalci na Finskem
[18. 09. 12]

Svetovna prestolnica oblikovanja Helsinki predstavlja na osrednji razstavi Everyday Discoveries tudi izbor slovenskega oblikovanja. … »


Oblikovanje gradi državo in identiteto
[28. 01. 10]

Kaj lahko oblikovalci ponudimo slovenskemu gospodarstvu?
Cankarjev dom, Ljubljana, 28. januarja 2010
»


Pismo strankam
[06. 06. 08]

Dovolite nam, da vas v imenu Društva oblikovalcev Slovenije nagovorimo z nekaj predlogi, z namenom izboljšati odnos in pozicijo slovenskega gospodarstva ter širše slovenske družbe, ki jo lahko v prihodnje zagotovi le pravilna obravnava vseh strokovnih področij … »


Prijava zoper avtorje oglasa
[30. 01. 08]

Društvo oblikovalcev Slovenije ugotavlja, da je uredništvo publikacije Golden drum report 2007 omogočilo objavo skrajno neprimernega oglasa, ki propagira agencijo ORIGINAL. Predvidevamo, da je avtor in naročnik oglasa agencija Original … »


Izjava za medije DOS
[07. 02. 07]

Društvo oblikovalcev Slovenije je vseskozi opozarjalo ne nepravilnosti v razpisu za izbor znaka za promocijo Slovenije in se je zavzemalo za razveljavitev natečajne rešitve. Zato pozdravljamo današnjo odločitev vlade in jo razumemo kot priznanje strokovnih argumentov … »


Oblikovalce razburil razpis za logotip in slogan za Slovenijo
[01. 12. 06]

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) je na vladni urad za informiranje poslalo ugovor zoper izvedbo in rezultat novembra zaključenega razpisa za logotip in slogan Slovenije. Člani DOS so namreč prepričani, da je natečaj potrebno razveljaviti, nov natečaj pa pripraviti v skladu s standardi oblikovalske in komunikacijske stroke … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - ugovor
[21. 11. 06]

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) se kot stanovsko združenje zaveda pomena komunikacijskih kvalitet znaka, ki naj bi predstavljal Slovenijo zunaj njenih meja. Žal prizadevanja dosedanjih pobudnikov tovrstnih javnih naročil niso zagotovila pričakovanih rezultatov, mednje pa lahko uvrstimo tudi razpis Urada vlade za informiranje RS … »


Razpis, ne predpis
[01. 11. 06]

Nedavni razpis za nov logotip in slogan za promocijo Slovenije se je končal tako, kot si ni želel nihče. Izbrana rešitev je sprožila polemiko o smotrnosti, odgovornosti, zlasti pa strokovnosti izbora. Naročnika - vladni urad za informiranje, pa postavila v položaj, ko se kot povsem utemeljena postavlja tudi zahteva, da bi bilo razpis modro ponoviti … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - poziv
[28. 08. 06]

Kot stanovsko združenje oblikovalcev Slovenije se obračamo na vas z željo po dialogu. K temu nas je spodbudil javni natečaj za oblikovanje novih razpoznavnih in označevalnih vizualnih elementov, v katerem pozivate strokovno in laično javnost k "oblikovanju znaka in logotipa ter slogana za promocijo države Slovenije". Oblikovalci in člani društva želimo s svojimi stališči, strokovnim znanjem in izkušnjami opozoriti na pomanjkljivosti natečaja, aktivno prispevati v procesu izpeljave natečaja in tako konstruktivno prispevati k skupnemu cilju večje prepoznavnosti države Slovenije … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - ugovor

Zadeva: Ugovor k izbranim rešitvam javnega natečaja za oblikovanje novega logotipa in slogana Slovenije

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) se kot stanovsko združenje zaveda pomena komunikacijskih kvalitet znaka, ki naj bi predstavljal Slovenijo zunaj njenih meja. Žal prizadevanja dosedanjih pobudnikov tovrstnih javnih naročil niso zagotovila pričakovanih rezultatov, mednje pa lahko uvrstimo tudi razpis Urada vlade za informiranje RS. Tako upravni odbor DOS kot posamezniki - oblikovalci smo bili ob razpisanem natečaju ogorčeni zaradi neupoštevanja strokovnega znanja. Zato smo razpisno komisijo opozorili in jo pozvali k upoštevanju mednarodnih strokovnih načel in oblikovalskih kodeksov ob tovrstnih naročilih ( pravilnik DOS o natečajih).

V pismu z dne 28. 8. 2006, ki ga je DOS naslovil na člane komisije, smo opozorili na:

  1. napačno terminologijo (znak in logotip),
  2. neupoštevanje komunikacijske stroke pri snovanju in izboru slogana,
  3. vzpostavljanje napačnih kreativnih in komunikacijskih postopkov,
  4. neustrezna vsebinska izhodišča, ki ne izhajajo iz trženjskih in komunikacijskih potreb in katerih posledica bodo neustrezne oblikovalske rešitve,
  5. neustrezno vrednotenje in nagrajevanje.

Ob tej priložnosti je Društvo oblikovalcev Slovenije pozvalo Urad vlade za informiranje RS h korekciji razpisa in ponudilo svojo strokovno pomoč. Iz odgovora urada z dne 1. 9. 2006 je razvidno, da so v uradu kljub opozorilom prepričani, da ravnajo skladno s stroko in zakonom.

Še posebej velja izpostaviti, da so prav državne institucije toliko bolj odgovorne za pravilno uporabo strokovnih izrazov, saj se njihove napake lahko merijo v porabljenem davkoplačevalskem denarju. Rezultat slabo sestavljenega besedila razpisa in njegovega nenatančnega branja je dejstvo, da je komisija izbrala za rešitev znak in ne logotip, kot je bilo zahtevano v razpisni dokumentaciji. Pravilno sestavljena komisija, v kateri bi bil strokovni del komisije v ravnovesju s političnim, bi poznala pravilno uporabo izrazov in njihov pomen in bi že v razpisnih pogojih razpisala tisto, kar bi potem presojala in izbirala.

Skratka, imamo znak, ki ni bil razpisan, in nimamo logotipa, ki je bil razpisan. Imamo pa slogan, ki je že bil izbran in spromoviran, še preden je bil razpisan.

Iz opisanega sledi, da so rezultati javnega natečaja nični.

Vendar je razsežnost inkriminiranega razpisa večja, kot se zdi na prvi pogled. Ne glede na kakovost izbrane rešitve, ki ne upošteva predpisanih izhodišč, in tudi če zanemarimo, da znak ni logotip, ostaja nesporno, da je tudi pristajanje na to, da lahko po enkratnem plačilu kdorkoli svobodno posega v avtorsko delo, v celoti podcenjevanje stroke in ima lahko kot precedenčni primer daljnosežne posledice. To in pristajanje na simboličen honorar, ki ga je temu namenila država, sta dejstvi, na kateri DOS ne pristaja.

Stališča članov DOS so naslednja:

  • Natečaj je treba razveljaviti.
  • Nov natečaj je treba pripraviti v skladu s strokovnimi standardi oblikovalske in komunikacijske stroke.
  • Razpisno komisijo naj uravnoteženo sestavljajo predstavniki stroke in države.
  • Prispele rešitve je treba predstaviti javnosti.
  • Pri finančnem vrednotenju prispelih rešitev naj se upošteva Pravilnik o honoriranju oblikovanja vizualnih komunikacij DOS.
  • Vse avtorske pravice naj se ščitijo v skladu z Bernsko konvencijo, ki regulira avtorske pravice in v skladu s kodeksom DOS in Icograda.

S spoštovanjem,

Robert Klun, predsednik DOS Julija Zornik, predsednica grafične sekcije DOS mag. Sašo Urukalo, podpredsednik grafične sekcije DOS



Avtor: Sašo Urukalo


Društvo Oblikovalcev Slovenije