za medije

Nagrada »POHIŠTVO LETA 2013«
[06. 11. 12]

Društvo oblikovalcev Slovenije podeljuje nagrado: “pohištvo leta 2013”, kolekciji »Moj betonski vrt«, v sestavi dvojna klop z mizico, betonski umivalnik in pasja uta,
Izdelek je oblikovala oblikovalka Tina Rugelj. … »


Slovenski oblikovalci na Finskem
[18. 09. 12]

Svetovna prestolnica oblikovanja Helsinki predstavlja na osrednji razstavi Everyday Discoveries tudi izbor slovenskega oblikovanja. … »


Oblikovanje gradi državo in identiteto
[28. 01. 10]

Kaj lahko oblikovalci ponudimo slovenskemu gospodarstvu?
Cankarjev dom, Ljubljana, 28. januarja 2010
»


Pismo strankam
[06. 06. 08]

Dovolite nam, da vas v imenu Društva oblikovalcev Slovenije nagovorimo z nekaj predlogi, z namenom izboljšati odnos in pozicijo slovenskega gospodarstva ter širše slovenske družbe, ki jo lahko v prihodnje zagotovi le pravilna obravnava vseh strokovnih področij … »


Prijava zoper avtorje oglasa
[30. 01. 08]

Društvo oblikovalcev Slovenije ugotavlja, da je uredništvo publikacije Golden drum report 2007 omogočilo objavo skrajno neprimernega oglasa, ki propagira agencijo ORIGINAL. Predvidevamo, da je avtor in naročnik oglasa agencija Original … »


Izjava za medije DOS
[07. 02. 07]

Društvo oblikovalcev Slovenije je vseskozi opozarjalo ne nepravilnosti v razpisu za izbor znaka za promocijo Slovenije in se je zavzemalo za razveljavitev natečajne rešitve. Zato pozdravljamo današnjo odločitev vlade in jo razumemo kot priznanje strokovnih argumentov … »


Oblikovalce razburil razpis za logotip in slogan za Slovenijo
[01. 12. 06]

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) je na vladni urad za informiranje poslalo ugovor zoper izvedbo in rezultat novembra zaključenega razpisa za logotip in slogan Slovenije. Člani DOS so namreč prepričani, da je natečaj potrebno razveljaviti, nov natečaj pa pripraviti v skladu s standardi oblikovalske in komunikacijske stroke … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - ugovor
[21. 11. 06]

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) se kot stanovsko združenje zaveda pomena komunikacijskih kvalitet znaka, ki naj bi predstavljal Slovenijo zunaj njenih meja. Žal prizadevanja dosedanjih pobudnikov tovrstnih javnih naročil niso zagotovila pričakovanih rezultatov, mednje pa lahko uvrstimo tudi razpis Urada vlade za informiranje RS … »


Razpis, ne predpis
[01. 11. 06]

Nedavni razpis za nov logotip in slogan za promocijo Slovenije se je končal tako, kot si ni želel nihče. Izbrana rešitev je sprožila polemiko o smotrnosti, odgovornosti, zlasti pa strokovnosti izbora. Naročnika - vladni urad za informiranje, pa postavila v položaj, ko se kot povsem utemeljena postavlja tudi zahteva, da bi bilo razpis modro ponoviti … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - poziv
[28. 08. 06]

Kot stanovsko združenje oblikovalcev Slovenije se obračamo na vas z željo po dialogu. K temu nas je spodbudil javni natečaj za oblikovanje novih razpoznavnih in označevalnih vizualnih elementov, v katerem pozivate strokovno in laično javnost k "oblikovanju znaka in logotipa ter slogana za promocijo države Slovenije". Oblikovalci in člani društva želimo s svojimi stališči, strokovnim znanjem in izkušnjami opozoriti na pomanjkljivosti natečaja, aktivno prispevati v procesu izpeljave natečaja in tako konstruktivno prispevati k skupnemu cilju večje prepoznavnosti države Slovenije … »


Slovenski oblikovalci na Finskem

Svetovna prestolnica oblikovanja Helsinki predstavlja na osrednji razstavi Everyday Discoveries tudi izbor slovenskega oblikovanja

Društvo oblikovalcev Slovenije je sprejelo povabilo in izziv organizatorja svetovne prestolnice oblikovanja Design Forum Finland, da predstavi nekaj slovenskih najodličnejših oblikovalskih odgovorov na temo predmetov za vsakdanjo rabo. Organizator je postavil tematski okvir, v katerem se vsaka država lahko predstavi le z enim, izjemoma največ s tremi izdelki za vsako temo.

Iskali so odgovore v obliki naše nacionalne oblikovalske »ikone« (ICON), našo izjemno široko prisotno a vendar ljudem komaj zaznavno »nevidno« oblikovalsko rešitev (INVISIBLE), rešitve izdelkov »druženja in bivanja skupaj« (GATHERING), najboljši prikaz naše »domišljije« (IMAGINATION), našega razvoja in »inovativnosti« (INNOVATION), našega sodobnega razumevanja ter spoštovanja dediščine v obliki novega izdelka, ki se navezuje na izdelke iz preteklosti – »reinterpretirane tradicije« (TRADITION REINTERPRETED).

Za dobrega poznavalca stroke navidezno dokaj enostavna naloga je kmalu pokazala, da gre vendarle za izjemno zahtevne odločitve. Nastal je širok izbor reprezentativnih del, ki so jih vanj uvrstili člani strokovnega odbora Društva oblikovalcev Slovenije. Temu je sledilo primerjanje in tehtanje posameznih predlogov ter nato ožja selekcija, ki je potekala v Sloveniji in obenem na Finskem. Nekajmesečni proces selekcije je pokazal novo kvaliteto, medsebojno spoznavanje in nekajkrat tudi razlike v pogledih. Privedel je do končne odločitve finske skupine kuratorjev v zasedbi Elina Aalto, Krista Kosonen in Saara Renvall ter v sodelovanju s studijem Aalto+Aalto (Elina & Klaus Aalto), ki je avtor postavitve razstave. Izbranih je bilo osem slovenskih izdelkov: trije izdelki v kategoriji »druženja in bivanja skupaj« in po eden v vsaki od ostalih petih kategorij. Posebnost in kvaliteta tega izbora najboljših slovenskih del je predvsem dejstvo, da selekcija kaže pogled na nas odzunaj, kako nas vidijo tujci, kar pa se lahko razlikuje od naših lokalnih mnenj.

Finski design je danes pojem v kvalitetnega oblikovanja, vezanega na izčiščene linije, preproste a premišljene oblike, perfektne detajle, uporabo naravnih materialov, negovanje tradicije in črpanje vzorov iz narave. Zametek organizacije Design Forum Finland je bil kot stanovsko druženje ustanovljen že leta 1875! Zato je toliko bolj pomembno, da je slovenska razstava v nizu oblikovalskih dogodkov na Finskem doživela velik odmev in si jo je ogledalo okrog 10.000 gledalcev.

Slavnostno otvoritev Everyday Discoveries so odprli Pekka Timonen, izvršni direktor World Design Capital (WDC) Helsinki 2012, Dilki de Silva, sekretarka ICSID in Jussi Pajunen, župan Helsinkov. Mednarodna razstava je prikazala oblikovalske izdelke triindvajsetih držav iz celega sveta. September je v Helsinkih še posebno zaznamovan z raznimi oblikovalskimi dogodki, saj se jih bo ta mesec zvrstilo največ, preko 200.

EKSPONATI

1. Glavni akter slovenske predstavitve oblikovanja nastopa v kategoriji »ikona«, to je seveda svetovno znana ikona slovenskega oblikovanja REX, fotelj avtorja Nika Kralja iz petdesetih let, ki ga po dolgoletnem premoru ponovno uspešno izdeluje in prodaja širom po svetu podjetje Impakta-les.

2. Kategorijo »nevidnega« je zavzela Elanova smučka MBX, prvi carving, ki jo je leta 1991 oblikoval Oskar Kogoj.

3., 4., 5. Kategorijo »druženja in bivanja skupaj« zastopa stol LAJT, ki sicer nikdar ni doživel serijske proizvodnje, avtorja Janeza Suhadolca.

Steklarna Rogaška se predstavlja kar z dvema serijama kristalnih izdelkov, kozarci DISCO avtorja Tihomirja Tomiča iz leta 2008 in setom kozarcev in steklenic SHADE, ki jih je ustvaril Jurij Dobrila leta 2010.

6. Slovensko »domišljijo« predstavlja knjiga Ljudska pravljica HUDIČEVA VOLNA, ki jo je lani ponovno oživil slikar Zvonko Čoh in je izšla pri Mladinski knjigi.

7. Najbolj reprezentativen med »inovacijami« se je selektorjem izkazal urbani sedež SITTY, ki ga je zasnoval in ga izdeluje Gigodesign.

8. Ponovno oživitev naše preteklosti v kategoriji »reinterpretirana tradicija« pa predstavlja lanskoletni otroški stolček – gugalnik HI KONJIČEK avtoric Mateje Panter in Jožice Curk.



Avtor: DOS


Društvo Oblikovalcev Slovenije