za medije

Nagrada »POHIŠTVO LETA 2013«
[06. 11. 12]

Društvo oblikovalcev Slovenije podeljuje nagrado: “pohištvo leta 2013”, kolekciji »Moj betonski vrt«, v sestavi dvojna klop z mizico, betonski umivalnik in pasja uta,
Izdelek je oblikovala oblikovalka Tina Rugelj. … »


Slovenski oblikovalci na Finskem
[18. 09. 12]

Svetovna prestolnica oblikovanja Helsinki predstavlja na osrednji razstavi Everyday Discoveries tudi izbor slovenskega oblikovanja. … »


Oblikovanje gradi državo in identiteto
[28. 01. 10]

Kaj lahko oblikovalci ponudimo slovenskemu gospodarstvu?
Cankarjev dom, Ljubljana, 28. januarja 2010
»


Pismo strankam
[06. 06. 08]

Dovolite nam, da vas v imenu Društva oblikovalcev Slovenije nagovorimo z nekaj predlogi, z namenom izboljšati odnos in pozicijo slovenskega gospodarstva ter širše slovenske družbe, ki jo lahko v prihodnje zagotovi le pravilna obravnava vseh strokovnih področij … »


Prijava zoper avtorje oglasa
[30. 01. 08]

Društvo oblikovalcev Slovenije ugotavlja, da je uredništvo publikacije Golden drum report 2007 omogočilo objavo skrajno neprimernega oglasa, ki propagira agencijo ORIGINAL. Predvidevamo, da je avtor in naročnik oglasa agencija Original … »


Izjava za medije DOS
[07. 02. 07]

Društvo oblikovalcev Slovenije je vseskozi opozarjalo ne nepravilnosti v razpisu za izbor znaka za promocijo Slovenije in se je zavzemalo za razveljavitev natečajne rešitve. Zato pozdravljamo današnjo odločitev vlade in jo razumemo kot priznanje strokovnih argumentov … »


Oblikovalce razburil razpis za logotip in slogan za Slovenijo
[01. 12. 06]

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) je na vladni urad za informiranje poslalo ugovor zoper izvedbo in rezultat novembra zaključenega razpisa za logotip in slogan Slovenije. Člani DOS so namreč prepričani, da je natečaj potrebno razveljaviti, nov natečaj pa pripraviti v skladu s standardi oblikovalske in komunikacijske stroke … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - ugovor
[21. 11. 06]

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) se kot stanovsko združenje zaveda pomena komunikacijskih kvalitet znaka, ki naj bi predstavljal Slovenijo zunaj njenih meja. Žal prizadevanja dosedanjih pobudnikov tovrstnih javnih naročil niso zagotovila pričakovanih rezultatov, mednje pa lahko uvrstimo tudi razpis Urada vlade za informiranje RS … »


Razpis, ne predpis
[01. 11. 06]

Nedavni razpis za nov logotip in slogan za promocijo Slovenije se je končal tako, kot si ni želel nihče. Izbrana rešitev je sprožila polemiko o smotrnosti, odgovornosti, zlasti pa strokovnosti izbora. Naročnika - vladni urad za informiranje, pa postavila v položaj, ko se kot povsem utemeljena postavlja tudi zahteva, da bi bilo razpis modro ponoviti … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - poziv
[28. 08. 06]

Kot stanovsko združenje oblikovalcev Slovenije se obračamo na vas z željo po dialogu. K temu nas je spodbudil javni natečaj za oblikovanje novih razpoznavnih in označevalnih vizualnih elementov, v katerem pozivate strokovno in laično javnost k "oblikovanju znaka in logotipa ter slogana za promocijo države Slovenije". Oblikovalci in člani društva želimo s svojimi stališči, strokovnim znanjem in izkušnjami opozoriti na pomanjkljivosti natečaja, aktivno prispevati v procesu izpeljave natečaja in tako konstruktivno prispevati k skupnemu cilju večje prepoznavnosti države Slovenije … »


Pismo uradu vlade za informiranje RS - poziv

Zadeva: Javni natečaj za oblikovanje novega logotipa in slogana Slovenije

Spoštovani gospa Sabina Popovič ter člani razpisne komisije in člani sveta za promocijo Slovenije: Aleksander Zorn, dr. Dimitrij Rupel, mag. Andrej Vizjak, dr. Vasko Simoniti, Janez Lenarčič in Gregor Kranjc!

Kot stanovsko združenje oblikovalcev Slovenije se obračamo na vas z željo po dialogu. K temu nas je spodbudil javni natečaj za oblikovanje novih razpoznavnih in označevalnih vizualnih elementov, v katerem pozivate strokovno in laično javnost k "oblikovanju znaka in logotipa ter slogana za promocijo države Slovenije". Oblikovalci in člani društva želimo s svojimi stališči, strokovnim znanjem in izkušnjami opozoriti na pomanjkljivosti natečaja, aktivno prispevati v procesu izpeljave natečaja in tako konstruktivno prispevati k skupnemu cilju večje prepoznavnosti države Slovenije.

Združeni v DOS delujemo v okviru petih sekcij: grafično, industrijsko in unikatno oblikovanje, fotografija, scenografija in kostumografija. Grafična sekcija združuje v svojih vrstah 65 oblikovalcev. Naše delo prispeva k vizualni kulturi prostora in tako z njim neposredno obeležujemo čas in prostor delovanja. O kakovosti delovanja članov pričajo mnoge strokovne nagrade članom društva tako v Sloveniji kot v tujini. Velja poudariti, da so med člani društva tudi Prešernovi nagrajenci in nagrajenci Prešernovega sklada. DOS je od leta 1961 enakopraven član mednarodne zveze oblikovalskih združenj CSID in je leta 1963 sodeloval na ustanovnem kongresu združenja ICOGRADA (International Counsil of Graphic Design Asociattions). Osnovni cilj združenja ICOGRADA je uveljaviti kakovost in standarde v polju vizualnih sporočil in grafičnega oblikovanja. Temu cilju smo s članstvom zavezani tudi člani DOS. Pravilniki in smernice, ki jih je izdelala ICOGRADA, so v pomoč tudi pri organiziranju natečajev industrijskega in grafičnega oblikovanja, da se je mogoče izogniti neustreznemu načinu podajanja natečajnih izhodišč, ter postavljajo merila sodelovanja in vrednotenja del. Svetovne izkušnje prispevajo h korektnemu in pravilnejšemu oblikovanju izhodišč za pripravo natečajev s področja vizualnih sporočil. Priporočila utemeljujejo kriterije, kot so čas za izdelavo, izhodišča in način oddaje gradiva, medsebojne odnose, avtorske pravice in možnosti uporabe izbrane rešitve, ter medsebojne obveznosti. Tako moralne kot materialne.

Spoštovano komisijo in pripravljavce natečaja želimo opozoriti tudi, da je DOS sodeloval pri ustanovitvi programskega sveta za visokošolski študij oblikovanja, pri ustanovitvi Avtorske agencije za Slovenijo, Kulturniške zbornice Slovenije, pri ureditvi statusa umetnikov in izdelavi cenikov za oblikovalske storitve. Cenik vsebuje strokovno terminologijo, opredeljuje naloge in postopke, potrebne v procesu snovanja. Je prvi tovrstni dokument v Sloveniji in predstavlja izhodišče za vrednotenje oblikovalskega intelektualnega dela, zato je pogosto v pomoč pri oblikovanju cen tudi drugim strokam, ki v svoje delo vključijo grafično oblikovana vizualna sporočila.

V domeni DOS je tudi organiziranje natečajev industrijskega in grafičnega oblikovanja in člani DOS smo že sodelovali v pripravi izhodišč za različne natečaje državnih institucij in gospodarskih družb in v komisijah za strokovno vrednotenje prispelih del. Na podlagi naših izkušenj zato pri javnem natečaju za oblikovanje novega logotipa in slogana Slovenije opozarjamo na:

  • napačno terminologijo,
  • neupoštevanje komunikacijske stroke pri snovanju in izboru slogana,
  • vzpostavljanje napačnih kreativnih in komunikacijskih postopkov,
  • neustrezna vsebinska izhodišča, ki ne izhajajo iz trženjskih in komunikacijskih potreb in katerih posledica bodo neustrezne oblikovalske rešitve,
  • neustrezno vrednotenje in nagrajevanje.

Prepričani smo, da je še čas popraviti napake pri izvedbi natečaja. Če vam delovne obveznosti dopuščajo, bi se z veseljem srečali z vami. Osebno bi vam radi predstavili naša stališča in možnosti medsebojnega sodelovanja.

S spoštovanjem,

Julija Zornik, predsednica grafične sekcije DOS mag. Sašo Urukalo, podpredsednik grafične sekcije DOS



Avtor: Sašo Urukalo


Društvo Oblikovalcev Slovenije